جستجو کردن
Close this search box.

ده پیش بینی در مورد آینده شبکه های اجتماعی

امروزه سرعت توسعه فناوری به سریعترین حد خود رسیده است. و به تبع آن شبکه های اجتماعی هم از این قاعده مستثنی نیستند. پلتفرم‌ها به طور مداوم ابزارها و ویژگی‌های جدیدی را برای بهبود تجربیات کاربر و برآوردن نیازها و انتظارات جدید کاربران اضافه می‌کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، پیش‌بینی تغییراتی که می‌توانیم انتظار داشته باشیم در سال‌های آینده ببینیم، بسیار مهم است. در این مقاله، نویسنده، 10 پیش‌بینی برای آینده رسانه‌های اجتماعی ترسیم و آینده دنیای دیجیتال را بررسی می کند.

توییتر به حیات آشفته خود ادامه خواهد داد. آینده این پلتفرم احتمالاً با یک بحث قوی در مورد آزادی بیان و برخی رسوایی‌ها که منجر به اعمال کنترل های بیشتر خواهد شد، دنبال می شود. در نهایت تا اواسط دهه 2020 فراز و فرودهایی خواهد داشت اما شاهد فرصت های رشد و کسب درآمد خواهد بود.
در آینده شبکه های اجتماعیِ ویدیو ها از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند شد زیرا افراد بیشتری از آن به عنوان چارچوب اصلی استفاده خواهند کرد. TikTok به رشد خود ادامه و درآمدزایی خود را گسترش خواهد داد. ویدئو به طور فزاینده ای در قالب های first_mobile تولید خواهد شد.
اینفلوئنسرها از درآمد 16 میلیارد دلاری (2022) خود استفاده خواهند کرد. آن‌ها مالک پلتفرم‌های خلاقانه و بنیان‌گذاران عناصر کلیدی متاورس خواهند شد، زیرا طرفداران خود را به سمت تجربیات بهتر سوق می‌دهند.
هنگامی که برندها و سازندگان سعی می کنند پیام خود را به شیوه ای سرگرم کننده که هر دو جنبه آموزشی و سرگرمی را که اکثر مردم در محتوا به دنبال آن هستند، نشان دهند، Edutainment و یا سرگرمی های آموزشی رشد خواهد کرد.
AR به رشد خود ادامه خواهد داد. استفاده از ابزارها برای تقویت ویدیوها و چت های زنده با فراتر رفتن از ضبط ویدیو و تبدیل شدن به یک تجربه همه جانبه افزایش خواهد یافت.
رسانه های اجتماعی تبدیل به یک رسانه فراگیر خواهند شد. ما از طریق دستگاه‌های دستی، قابل پوشیدن و دستگاه‌های IoT تعامل خواهیم داشت تا بتوانیم از هر کجا و در هر زمان به جامعه خود دسترسی داشته باشیم و نه صرفاً از طریق تلفن هوشمند.
با رشد رسانه های اجتماعی و هوش مصنوعی سئو تغییر خواهد کرد. در واقع، بیشتر مردم برای جستجو به رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند زیرا شبکه‌های اجتماعی چیزی بیشتر از یک متن ارائه می‌دهند. (این قبلا شروع شده است).
خرید یکپارچه خواهد شد. کاربران رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر به دنبال توصیه‌هایی در شبکه‌ها می‌گردند – این به خرید مستقیم در خود شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک اکوسیستم کامل تبدیل می‌شود.
تشخیص اعتبار همچنان بحرانی باقی خواهد ماند. دیگر هیچ مورد غیر معتبر و غیراصولی قابل تحمل نخواهد بود. روند تجارت با مارک های قابل اعتماد همچنان رشد خواهد کرد.
متاورس در دهه 2020 به حرکت به سمت واقعیت ادامه خواهد داد و رسانه های اجتماعی نقش اصلی را ایفا می کنند. تغییرات فنی و فرهنگی بیشتری برای رسیدن به آن مورد نیاز است، اما تجربیات اجتماعی مانند ارتباطات زنده صوتی- تصویری همگی با حرکت از مدل type-read-reply به سمت مدل تعاملی immerse-interact خواهند رفت.

از واقعیت افزوده گرفته تا تغییر نقش اینفلوئنسرها، واضح است که آینده رسانه های اجتماعی پر از امکانات هیجان انگیز است. همانطور که فناوری به پیشرفت خود ادامه می دهد، می توانیم انتظار داشته باشیم که تغییرات و نوآوری های بیشتری را در نحوه اتصال، برقراری ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات مشاهده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته های بلاگ