جستجو کردن
Close this search box.

نحوه استفاده شرکت ها از هوش مصنوعی (ده مثال)

همه غول‌های فناوری جهان از علی‌بابا گرفته تا آمازون در حال رقابت برای تبدیل شدن به رهبران هوش مصنوعی (AI) در جهان هستند. این شرکت ها پیشگامان هوش مصنوعی هستند و از هوش مصنوعی برای ارائه محصولات و خدمات سطح بعدی استقبال می کنند. در اینجا 10 نمونه از بهترین نمونه ها از نحوه استفاده این شرکت ها از هوش مصنوعی در عمل آورده شده است.

  1. شرکت چینی AliBaba

شرکت چینی علی‌بابا بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک در دنیاست که چیزی بیشتر از آمازون و eBey را با هم ترکیب کرده است. هوش مصنوعی (AI) در عملیات روزانه علی‌بابا حیاتی است و برای پیش‌بینی آنچه مشتریان ممکن است بخرند، استفاده می‌شود. با پردازش زبان طبیعی، شرکت به صورت خودکار توضیحات محصول برای سایت ایجاد می‌کند. یکی دیگر از روش‌های استفاده آلی‌بابا از هوش مصنوعی، در پروژه شهر هوشمند City Brain است برای ایجاد شهرهای هوشمند. این پروژه از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای کمک به کاهش ترافیک با نظارت بر هر خودرو در شهر استفاده می‌کند. علاوه بر این، آلی‌بابا از طریق بخش محاسبات ابری خود به نام ابر آلی‌بابا، به کشاورزان کمک می‌کند تا محصولات خود را نظارت کنند تا عملکرد و هزینه‌ها را با هوش مصنوعی بهبود بخشند.

2. Alphabet – google

آلفابت شرکت مادر گوگل است. Waymo، بخش فناوری خودران این شرکت، به عنوان یک پروژه در گوگل آغاز شد. امروزه Waymo می‌خواهد فناوری خودران را به وجود بیاورد تا نه تنها مردم را جابجا کند، بلکه تعداد تصادفات را کاهش دهد. خودروهای خودران این شرکت در حال حاضر مسافران را با تاکسی های خودران در اطراف کالیفرنیا جا به جا می کنند. در حال حاضر، این شرکت اجازه ندارد کرایه ای دریافت کند و یک راننده انسانی همچنان پشت فرمان در طول برنامه آزمایشی می نشیند. گوگل با خرید DeepMind تعهد خود را به یادگیری عمیق نشان داد. نه تنها این سیستم یاد گرفت که چگونه 49 بازی مختلف آتاری را بازی کند، بلکه برنامه AlphaGo اولین برنامه ای بود که یک بازیکن حرفه ای را در بازی Go شکست داد. یکی دیگر از نوآوری های هوش مصنوعی گوگل، گوگل دوپلکس است. با استفاده از پردازش زبان طبیعی، یک رابط صوتی هوش مصنوعی می‌تواند از طرف شما تماس‌های تلفنی برقرار کرده و قرار ملاقات‌ها را برنامه‌ریزی کند.

3. آمازون Amazon

آمازون نه تنها با دستیار صوتی دیجیتال خود الکسا در بازی هوش مصنوعی حضور دارد، بلکه هوش مصنوعی نیز بخشی از جنبه های مختلف تجارت آن است. یکی دیگر از روش‌های خلاقانه‌ای که آمازون از هوش مصنوعی استفاده می‌کند این است که قبل از اینکه به خرید آن فکر کنید، چیزهایی را برای شما ارسال می‌کند. آن‌ها داده‌های زیادی در مورد عادت‌های خرید هر فرد جمع‌آوری می‌کنند و به این اطمینان دارند که چگونه داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند به آنها کمک می‌کند اقلامی را به مشتریان خود توصیه کنند و اکنون با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، آنچه را که نیاز دارند، حتی قبل از اینکه به آن نیاز داشته باشند، پیش‌بینی کنند. در زمانی که بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی در تلاش برای یافتن چگونگی ارتباط با هم هستند، بزرگ‌ترین خرده فروش الکترونیک آمریکا مفهوم جدیدی به نام Amazon Go ارائه می‌کند. برخلاف سایر فروشگاه ها، نیازی به تسویه حساب نیست. این فروشگاه‌ها دارای فناوری هوش مصنوعی هستند که اقلامی را که برمی‌دارید ردیابی می‌کند و سپس به‌طور خودکار هزینه آن اقلام را از طریق برنامه آمازون گو در تلفن همراه شما دریافت می‌کنند. از آنجایی که تسویه حساب وجود ندارد، شما کیف های خود را برای پر کردن اقلام به همراه می آورید، و دوربین هایی وجود دارند که هر حرکت شما را زیر نظر دارند تا هر کالایی را که در کیف خود می گذارید شناسایی کنند تا در نهایت هزینه آن را از شما دریافت کنند.

4. Apple اپل

اپل، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان، لوازم الکترونیکی مصرفی مانند آیفون و اپل واچ، و همچنین نرم‌افزار رایانه‌ای و خدمات آنلاین را می‌فروشد. اپل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در محصولاتی مانند آیفون استفاده می‌کند، جایی که ویژگی FaceID را فعال می‌کند، یا در محصولاتی مانند اسپیکرهای هوشمند AirPods، Apple Watch یا HomePod، دستیار هوشمند Siri را فعال می‌کند. اپل همچنین در حال افزایش ارائه خدمات خود است و از هوش مصنوعی برای توصیه آهنگ در Apple Music، کمک به پیدا کردن عکس خود در iCloud یا رفتن به جلسه بعدی خود با استفاده از Maps استفاده می کند.

5. بایدو Baidu

معادل چینی گوگل، بایدو، از هوش مصنوعی به طرق مختلف استفاده می کند. آنها ابزاری به نام Deep Voice دارند که از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق استفاده می کند و تنها به 3.7 ثانیه صدا برای شبیه سازی صدا نیاز دارد. آن‌ها از همین فناوری برای ایجاد ابزاری استفاده می‌کنند که کتاب‌ها را با صدای نویسنده برای شما می‌خواند—همه خودکار و بدون نیاز به استودیو ضبط.

6. فیسبوک

یکی از راه‌ حل های اصلی استفاده فیسبوک از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، افزودن ساختار به داده‌های بدون ساختار خود است. آنها از DeepText، یک موتور درک متن، برای درک و تفسیر خودکار محتوا و احساسات عاطفی هزاران پست (به چندین زبان) که کاربران آن در هر ثانیه منتشر می کنند، استفاده می کنند. با DeepFace، غول رسانه های اجتماعی می تواند به طور خودکار شما را در عکسی که در پلتفرم آنها به اشتراک گذاشته شده است شناسایی کند. در واقع، این فناوری آنقدر خوب است که در تشخیص چهره بهتر از انسان است. این شرکت همچنین از هوش مصنوعی برای گرفتن و حذف خودکار تصاویری که در سایت خود به عنوان پورن انتقام جویانه منتشر می شود، استفاده می کند.

7. IBM آی بی ام

IBM سالهاست که در خط مقدم هوش مصنوعی بوده است. بیش از 20 سال از زمانی که کامپیوتر Deep Blue شرکت IBM برای اولین بار یک قهرمان شطرنج جهان را مغلوب کرد، می گذرد. این شرکت این شاهکار را با رقابت‌های دیگر در مقابل ماشین دنبال کرد، از جمله رایانه‌اش واتسون که در نمایش بازی Jeopardy برنده شد. آخرین دستاورد هوش مصنوعی IBM Project Debater است. این هوش مصنوعی یک موتور محاسباتی شناختی است که با دو مناظره‌گر حرفه‌ای رقابت می‌کند و استدلال‌های انسان‌نما را تدوین می‌کند.

8. JD.com

JD.com نسخه چینی آمازون است. بنیانگذار آن ریچارد لیو انتظار دارد و در تلاش است تا شرکتش در آینده 100% خودکار شود. در حال حاضر، انبار آن کاملاً خودکار است و آنها سال‌هاست که بسته‌ها را با هواپیماهای بدون سرنشین تحویل می‌دهند. JD.com با انقلاب هوش مصنوعی، داده های بزرگ و روباتیک در حال ایجاد زیرساخت خرده فروشی برای انقلاب صنعتی چهارم است.

9. مایکروسافت

هوش مصنوعی اصطلاحی است که در بیانیه چشم انداز مایکروسافت به چشم می خورد و تمرکز این شرکت را بر داشتن ماشین های هوشمند مرکزی برای هر کاری که انجام می دهد نشان می دهد. آنها قابلیت‌های هوشمندی را برای همه محصولات و خدمات خود از جمله کورتانا، اسکایپ، بینگ و آفیس 365 ترکیب می‌کنند و یکی از بزرگترین فروشندگان هوش مصنوعی به عنوان سرویس (AIaaS) در جهان هستند.

10. Tencent

شرکت چینی رسانه های اجتماعی Tencent در تلاش خود برای تبدیل شدن به “محترم ترین شرکت اینترنتی” هوش مصنوعی را در عملیات خود گنجانده است، Tencent به هوش مصنوعی متکی است. 1 میلیارد کاربر در برنامه WeChat خود دارد، اما دامنه دسترسی خود را به بازی، دستیارهای دیجیتال، پرداخت های موبایلی، فضای ذخیره سازی ابری، پخش زنده، ورزش، آموزش، فیلم و حتی اتومبیل های خودران گسترش داده است. یکی از شعارهای این شرکت “همه هوش مصنوعی” است. Tencent مقادیر زیادی اطلاعات و بینش در مورد مشتریان خود به دست می آورد که پردازش می کند و به نفع شرکت استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته های بلاگ