جستجو کردن
Close this search box.

استفاده از PHP و یادگیری آن چقدر سخت است؟

PHP علم آپولو هوا کردن نیست، اما انتظار نداشته باشید که در عرض 5 دقیقه متخصص شوید. شاید بزرگترین شوک برای تازه واردان این باشد که PHP نسبت به HTML تحمل کمتری دارد مثلا اگر تگ بسته شدن را در HTML حذف کنید، بیشتر مرورگرها همچنان صفحه را رندر می کنند. اگر یک نقل قول پایانی، نقطه ویرگول یا پرانتز را در PHP حذف کنید، یک پیام خطای غیرقابل انعطاف مانند آنچه در شکل 1-2 نشان داده شده است، دریافت خواهید کرد. این گونه خطاها نه تنها در زبان php بلکه در همه زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت و سی شارپ نیز وجود دارد.

شکل 1-2. زبان های سمت سرور مانند PHP نسبت به اکثر خطاهای کدنویسی تحمل ندارند.

اگر از یک IDE یا یک ابزار طراحی بصری استفاده می‌کنید و هرگز به کدهای زیرخط دار نگاه نمی‌کنید، وقت آن است که در رویکرد خود تجدید نظر کنید. اختلاط PHP با HTML با ساختار ضعیف احتمالاً منجر به مشکلاتی می شود. PHP از حلقه ها برای انجام کارهای تکراری مانند نمایش نتایج جستجوی پایگاه داده استفاده می کند. یک حلقه همان بخش کد را تکرار می کند – معمولاً مخلوطی از PHP و HTML – تا زمانی که همه نتایج نمایش داده شوند. اگر حلقه را در جای نامناسبی قرار دهید یا اگر HTML شما ساختار بدی دارد، احتمالاً صفحه شما مانند خانه ای از کارت فرو می ریزد.

اگر تا حالا به این کار عادت ندارید بهتر است از این به بعد صفحات وب خود را با استفاده از بررسی کننده Nu HTML (https://validator.w3.org/nu/) کنسرسیوم وب جهانی (W3C) بررسی کنید.

W3C یک نهاد بین المللی است که استانداردهایی مانند HTML و Css را برای اطمینان از رشد طولانی مدت وب توسعه می دهد. این کار توسط مخترع شبکه جهانی وب، تیم برنرز لی هدایت می شود. برای آشنایی با W3C، به www.w3.org/Consortium/mission مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته های بلاگ