جستجو کردن
Close this search box.

نمایش خروجی PHP

این همه جادوگری در پشت صحنه هیچ فایده ای ندارد مگر اینکه بتوانید نتایج را در صفحه وب خود نمایش دهید. دو راه اصلی برای انجام این کار وجود دارد: استفاده از echo و print. تفاوت های ظریفی بین این دو وجود دارد، اما آنقدر ظریف هستند که می توانید echo , print را یکسان در نظر بگیرید. من echo را ترجیح می دهم به این دلیل ساده که یک حرف کمتر از print دارد.

می توانید از echo با متغیرها، اعداد و رشته ها استفاده کنید. به سادگی آن را در مقابل هر چیزی که می خواهید نمایش دهید قرار دهید، مانند این:

$name = 'David';

echo $name; // displays David

echo 5; // displays 5

echo 'David'; // displays David

هنگامی که از echo یا print همراه با یک متغیراستفاده می کنید، متغیر باید فقط یک مقدار داشته باشد. شما نمی توانید از echo یا print برای نمایش محتوای یک آرایه یا یک نتیجه پایگاه داده استفاده کنید. اینجاست که حلقه ها بسیار مفید هستند: شما از echo یا print در داخل حلقه برای نمایش هر آیتم به صورت جداگانه استفاده می کنید. نمونه های زیادی از این کار را در ادامه خواهید دید.

ممکن است اسکریپت هایی را ببینید که از پرانتز با echo و print استفاده می کنند، مانند این:

echo('David'); // displays David

فرقی نمیکند از پرانتز استفاده کنید یا نکنید. مگر اینکه از تایپ آن لذت می برید.

با استفاده از تگ کوتاه شده echo

هنگامی که می خواهید فقط مقدار یک متغیر یا عبارت را نمایش دهید، می توانید از تگ کوتاه echo که از یک براکت زاویه باز، یک علامت سوال و علامت مساوی تشکیل شده است استفاده کنید:

<p>My name is <?= $name ?>.</p>

این همان خروجی زیر را تولید می کند:

<p>My name is <?php echo $name ?>.</p>

از آنجایی که فرم کوتاه شده echo است، هیچ کد دیگری نمی تواند در همان بلوک PHP باشد، این نوع کد نویسی به ویژه در هنگام جاسازی نتایج پایگاه داده در یک صفحه وب مفید است. بهتر است بدانید قبل از اینکه از این میانبر استفاده کنید، مقدار رشته یا عدد باید در بلوک PHP قبلی در یک متغیر قرار گیرید و سپس متغیر را درون فرم کوتاه شده echo  قرار دهید.

تلفیق چند رشته با هم

اگرچه بسیاری از زبان‌های کامپیوتری از علامت مثبت (+) برای پیوند چند رشته به هم استفاده می‌کنند، PHP از نقطه (.) مانند زیر استفاده می‌کند:

$firstName = 'David';

$lastName = 'Powers';

echo $firstName . $lastName; // displays DavidPowers

همانطور که کامنت روی خط آخر کد نشان می دهد، وقتی دو رشته به این صورت به هم متصل می شوند، PHP هیچ شکافی بین آنها باقی نمی گذارد. فریب نخورید و فکر نکنید که اضافه کردن یک فاصله بعد ازهر متغیر کار را انجام می دهد. شما می توانید به همان اندازه که دوست دارید در هر دو طرف متغیر فاصله قرار دهید. نتیجه همیشه یکسان خواهد بود، زیرا PHP فضای خالی در کد را نادیده می گیرد. در واقع، توصیه می‌شود برای خوانایی، در دو طرف متغیر فاصله بگذارید.

برای نمایش یک فاصله در خروجی نهایی، باید یا یک فاصله در یکی از رشته ها قرار دهید یا این فاصله را به عنوان یک رشته جداگانه وارد کنید، مانند این:

echo $firstName . ' ' . $lastName; // displays David Powers

کار با اعداد PHP می تواند کارهای زیادی با اعداد انجام دهد، از جمع ساده تا ریاضیات پیچیده. فصل بعدی شامل جزئیات عملگرهای حسابی است که می توانید با PHP استفاده کنید. تنها چیزی که در این مرحله باید به خاطر داشته باشید این است که اعداد نباید دارای هیچ علامت نگارشی به جز یک نقطه اعشار باشند. این باید نقطه باشد. استفاده از کاما، همانطور که در بسیار رایج است، مجاز نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته های بلاگ