جستجو کردن
Close this search box.

مزایا و معایب وردپرس

در این نوشته ما به شما یک نمای کلی از مزایا و معایب وب‌سایت‌های وردپرسی ارائه می‌دهیم تا بتوانید درباره ساخت یک وب سایت وردپرسی برای کسب و کار خود تصمیم بگیرید و بدانید وردپرس چقدر می‌تواند برای کسب و کار شما مؤثر باشند.

بیش از 1/3 از 10 میلیون وب سایت محبوب در وب با وردپرس ساخته شده است. سهم بازار وردپرس طی چند سال گذشته به طور پیوسته در حال رشد بوده و از 29.9 درصد به 33.4 درصد رسیده است.

در سال های اولیه، وردپرس فقط یک پلت فرم وبلاگ بود. با این حال، در حال حاضر بزرگترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در بازار است. اکنون نیز به CMS پیشرو در صنعت تبدیل شده است.

وقتی صحبت از انتخاب بهترین پلتفرم برای ساخت یک وب سایت می شود، همیشه نام وردپرس مطرح می شود. این پلتفرم منبع باز اولین انتخاب بسیاری از وبلاگ نویسان برای ایجاد وب سایت های تعاملی و همچنین وب سایت بسیاری از مشاغل است. با این حال، وردپرس با رقابت سختی مواجه است، به خصوص با افزایش محبوبیت جوملا و دروپال.

مزایای وردپرس

  1. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاربر پسند است. با استفاده از CMS وردپرس، مدیر سایت می تواند صفحات را ویرایش کند، پس زمینه سایت را پیمایش و محتوای جدید آپلود کند. بدون دانش فنی مانند مدیریت سایت و مهارت های کدنویسی، صاحبان سایت یا وبلاگ نویسان می توانند سایت های خود را به آسانی مثل کشیدن و رها کردن ویرایش و نگهداری کنند.
  2. افزونه ها یکی دیگر از مزایای وردپرس است. وردپرس تقریباً بیش از 45000 افزونه دارد. مهم نیست که بخواهید سئو سایت خود را بهبود ببخشید یا سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، می توانید افزونه های خاصی را برای همه چیز پیدا کنید. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید برای افزودن هر ویژگی جدید به سایت خود کد بنویسید. فقط باید افزونه مربوطه را پیدا و نصب کنید و از تمام مزایای این ویژگی در سایت خود بهره مند شوید.
  3. وردپرس سئو فرندلی است. افزونه های زیادی برای اهداف سئو طراحی شده اند. برخی از افراد با توضیحات و تگ های متا مشکل دارند. وردپرس به سهولت استفاده و درک این برچسب ها کمک می کند. وردپرس در مورد بهینه سازی نیز یک معلم عالی است. این به شما کمک می‌کند تا عبارات و کلماتی را که می‌توانند به‌عنوان کلمات کلیدی استفاده شوند تا وب‌سایت/وبلاگ‌تان را سئو فرندلی تر کنند، شناسایی کنید، بنابراین موتورهای جستجوی بیشتری می‌توانند محتوای شما را پیدا کنند.
  4. با وردپرس می توانید وب سایت های واکنش گرا طراحی کنید. با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای مرور اینترنت، یک وب سایت سازگار با موبایل هم برای تجربه کاربر و هم برای بهینه سازی موتورهای جستجو حیاتی است. خوشبختانه، اکثر قالب‌ها و طرح‌های وردپرس واکنش‌گرا هستند و ظاهر و احساس کاملی را در دستگاه‌های تلفن همراه ارائه می‌کنند.
  5. وردپرس یک جامعه متن باز یا به عبارتی اوپن سورس است. یکی از مزایای اصلی وردپرس این است که یک پلتفرم متن باز است. این بدان معناست که یک توسعه‌دهنده می‌تواند از کد استفاده، اصلاح و مطالعه کند بدون اینکه نیازی به ایجاد آن از ابتدا داشته باشد. توسعه دهندگان وردپرس به عنوان نرم افزار منبع باز می توانند کد را به صورت آنلاین با توسعه دهندگان دیگر به اشتراک بگذارند. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما برای نوشتن یک پایگاه کد جدید و زمان کمتری برای ایجاد تغییرات عمده می شود.

معایب وردپرس

  1. سفارشی سازی: برخلاف سایر ابزارهای توسعه وب، وردپرس یک ابزار نسبتاً انعطاف پذیر است. با این حال، اگر شما یک متخصص وردپرس نیستید، یا یک توسعه دهنده وردپرس شایسته ندارید، با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. مشکلاتی مانند به‌روزرسانی هسته وردپرس می‌تواند گیج‌کننده باشد، زیرا به‌روزرسانی می‌تواند برخی از عملکردهای وب سایت شما را از بین ببرد. همچنین، اگر با شیوه های طراحی سایت آشنایی ندارید، این نیز می تواند مشکل ساز باشد. بنابراین توصیه می شود در ساخت سایت خود از یک توسعه دهنده باتجربه وردپرس استفاده کنید.
  2. آسیب پذیری و امنیت داده ها: یکی از ایرادات مهم ورپرس این است که می تواند در چندین مورد آسیب پذیر باشد. از آنجایی که وردپرس یک پلتفرم متن باز است، درها را به روی هکرهای بالقوه باز می کند. برای کاهش این خطر، انتخاب قالب ها و افزونه های مناسب برای وب سایت های وردپرسی بسیار مهم است. علاوه بر این، همیشه ارزش دارد که قبل از نصب افزونه وردپرس، کیفیت آن را ارزیابی کنید.
  3. یکی از معایب وردپرس به روز رسانی های مکرر آن است. نصب وردپرس کافی نیست. برای اطمینان از عملکرد صحیح، باید چندین افزونه و قالب را نصب کنید. هرچه از افزونه های بیشتری استفاده کنید، با چالش های سازگاری بیشتری مواجه خواهید شد. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های مکرر سایت می‌تواند عملکرد آن را مختل کند، برای مثال، افزونه‌ها ممکن است از کار بیفتند. قبل از به روز رسانی سایت خود، مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود دارید.

نتیجه

امروزه و شاید همچنان در آینده وردپرس بهترین نرم افزار مدیریت محتوا در جهان است. مزایای وردپرس بیشتر از معایب آن است: چند منظوره بودن، استفاده آسان، رایگان، بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، سازگاری با موبایل و ایمن بودن (با توجه مناسب)، آن را به بهترین موتور وب سایت در جهان تبدیل کرده است. تصادفی نیست که چندین شرکت بزرگ (Mercedes-Benz، Vouge، 24.hu، Magyar Nemzet و غیره) برای طراحی وب سایت خود از وردپرس استفاده کرده اند.

سوالات متداول

اگر بخواهم پاسخی کوتاه و مختصر در مورد وردپرس بدهم، به این صورت خواهد بود:

مزایای وردپرس چیست؟

استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس به مدیر سایت اجازه می دهد تا صفحات را ویرایش کند، پس زمینه سایت را مرور کند و محتوای جدید را بدون هیچ دانش فنی آپلود کند.
تقریباً برای هر ویژگی بیش از 45000 افزونه دارد.
وردپرس به شما کمک می کند تا رایج ترین عبارات و کلماتی که می توانند به عنوان کلمات کلیدی برای اثربخشی سئو مورد استفاده قرار گیرند را شناسایی کنید.
اکثر قالب ها و طرح های وردپرس واکنش گرا هستند!
وردپرس بیش از 3500 قالب رایگان در دسترس دارد، در حالی که جوملا بیش از 1000 قالب و دروپال بیش از 2000 قالب دارد.
وردپرس یک پلتفرم متن باز است. این بدان معناست که یک توسعه‌دهنده می‌تواند از کد استفاده، اصلاح و مطالعه کند بدون اینکه نیازی به ایجاد آن از ابتدا داشته باشد.
معایب وردپرس چیست؟

مشکلاتی مانند به روز رسانی مرکزی وردپرس می تواند مشکلاتی ایجاد کند، زیرا به روز رسانی می تواند برخی از عملکردها را مختل کند.
برای اینکه مطمئن شوید به درستی کار می کند، باید چندین افزونه و تم را نصب کنید. به روز رسانی های مکرر سایت شما نیز می تواند مانع از عملکرد مطلوب آن شود.
برای امنیت افزونه ها نیاز به توجه و نگهداری منظم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته های بلاگ