ویژگی های ووکامرس WooCommerce

از آنجایی که کسب‌وکارهای زیادی از ووکامرس (WooCommerce) به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم برای فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌کنند، ووکامرس را محبوب‌تر و قابل اعتمادتر کرده است. فروشگاه های تجارت الکترونیک بارها به WooCommerce روی آورده اند تا سبد خرید خود را تقویت کنند، محصولات شخصی سازی شده را نمایش دهند، نظرات مشتریان را جمع آوری کنند، مدیریت سفارشات، پردازش پرداخت امن و موارد دیگر را انجام دهند. این ویژگی های WooCommerce است که پلتفرم را به آنچه امروز است تبدیل می کند. WooCommerce شایسته ترین افزونه برای یک سایت وردپرسی است که می خواهد به فروشگاه آنلاین تبدیل شود.

با چنین ویژگی های پیشرفته ای، وردپرس بدون شک به محبوب ترین CMS (سیستم مدیریت محتوا) تبدیل شده است.

بنابراین، اجازه دهید کمی جلوتر برویم و بفهمیم که چه چیزی WooCommerce را به انتخاب شماره یک برای 25٪ فروشگاه های تجارت الکترونیک در 1 میلیون وب سایت برتر تبدیل می کند.

ووکامرس چیست؟

WooCommerce یک پلتفرم تجارت الکترونیک کاملاً قابل تنظیم و منبع باز برای وردپرس است، نرم افزاری که بیش از 34٪ وب سایت ها از آن قدرت گرفته اند. Sucuri، یک رهبر امنیتی در صنعت، ممیزی های منظم WooCommerce را برای اطمینان از ایمنی شما انجام می دهد. WooCommerce، ساخته شده بر روی وردپرس، انتخاب واضحی برای کسانی است که قبلا از پلت فرم وردپرس استفاده می کردند. 

در حالی که این مقاله تماماً در مورد ویژگی های WooCommerce است و ما در طول مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد، به برخی از مرتبط ترین ویژگی های WooCommerce شامل: مرور و مدیریت محصولات، صفحه سبد خرید، صفحه پرداخت، گزینه های حمل و نقل و متدهای مختلف برای مشتریان, خواهیم پرداخت. اینها تقریباً جریان اصلی هر فروشگاه تجارت الکترونیکی است و Woocommerce این کار را یکپارچه انجام می دهد.

WooCommerce نه تنها دارای ویژگی های غنی و محبوب است، بلکه یک پلت فرم بصری و ساده برای استفاده است. استفاده از آن مانند وردپرس آسان است – از جمله مدیریت محصولات و سایر تنظیمات. ممکن است بخواهید قطعاتی را که باید پیکربندی کنید پیدا کنید، اما پیدا کردن و تنظیم آنها آسان است. شما نیازی به یادگیری کدنویسی ندارید.

WooCommerce نیز طیف گسترده ای دارد. با WooCommerce، تازه واردان و صاحبان مشاغل کوچک می توانند به سرعت راه اندازی شوند و توسعه دهندگان وردپرس می توانند وب سایت های پیچیده ای ایجاد کنند زیرا این نرم افزار رایگان و منبع باز است. ووکامرس قابل بهینه سازی برای موتورهای جستجو است، می تواند طیف گسترده ای از انواع رسانه ها را مدیریت کند، و می تواند با انواع تم ها و افزونه ها سفارشی شود.

و، این رایگان است!

با ووکامرس چه چیزی می توانید بفروشید؟

شما می توانید هر چیزی را در ووکامرس بفروشید.

اگر چه عمدتاً برای فروش محصولات فیزیکی مانند لباس، اسباب‌ها، جواهرات، لوازم جانبی و غیره استفاده می‌شود، اما می‌توانید محصولات دیجیتالی مانند دوره‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، موسیقی، نرم‌افزار یا خدمات اشتراک، خدمات رزرو و غیره را نیز بفروشید.

به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس هستید و می خواهید عکس های خود را بفروشید، می توانید آنها را با WooCommerce نمایش داده و بفروشید. بنابراین، اگر می خواهید هر چیزی را به صورت آنلاین بفروشید، ووکامرس بهترین گزینه برای شما است.

بیایید به نوع محصولاتی که می‌توانید در ووکامرس بفروشید با جزئیات بیشتر نگاه کنیم.

  • محصولات فیزیکی

مانند هر فروشگاه اینترنتی متوسط دیگری، Woocommerce از راه اندازی صفحات محصول پشتیبانی می کند تا بتوانید محصولات فیزیکی را بفروشید و سپس به مشتری خود تحویل دهید. می‌توانید تصاویر محصول، ابعاد آن‌ها، ویژگی‌های سفارشی مانند اندازه‌ها و رنگ‌ها، قیمت‌های مختلف بر اساس ویژگی‌های مختلف محصول و توضیحات محصول را از جمله ویژگی‌های دیگر اضافه کنید.

  • محصولات مجازی

Woocommerce یک سیستم کامل برای مدیریت و پشتیبانی فروش محصولات دیجیتالی دارد که پس از خرید قابل دانلود هستند. مانند محصولات فیزیکی، می‌توانید محصول دیجیتال را در فروشگاه WooCommerce خود راه‌اندازی کنید و پلتفرم, مدیریت خواهد کرد که چه کسی، چه زمانی و چگونه می‌تواند آن محصول را دانلود کند. شما می توانید قوانینی را تنظیم کنید، و آنها به راحتی قابل تنظیم هستند به طوری که فقط مشتریان پولی می توانند محصول را دانلود کنند.

  • خدمات و سایر پرداخت ها

همچنین می توانید از ووکامرس برای فروش خدمات استفاده کنید. اگر شما یک سرویس نظافت منزل هستید و می خواهید خدمات و سایر اطلاعات خود را در وب سایت WooCommerce فهرست کنید، می توانید این کار را نیز انجام دهید. اگر مشاور هستید و “محصول” شما خدمات مشاوره و زمان شماست، فقط پرداخت را با ووکامرس انجام می دهید و بقیه را خارج از آن سیستم انجام می دهید.

  • سایت عضویت

اگر فروشگاه آنلاینی دارید که محصولات دیجیتال مانند دوره های آنلاین و یا دوره های عضویت را به فروش می رسانید، می توانید از افزونه عضویت ووکامرس استفاده کنید. گسترش پایگاه کاربری خود به منظور افزایش درآمد و ارائه ارزش بیشتر به مشتریان فعلی در این موارد بسیار توصیه می شود.

  • فروشگاه مبتنی بر اشتراک

امروزه کسب و کارها ترجیح می دهند به صورت اشتراکی فعالیت کنند. کاربران از اشتراک سود می برند زیرا هزینه ماهانه معمولاً کمتر از خرید مجوز مادام العمر است. همیشه در درازمدت حفظ مشتریان خود تا حد امکان سودآورتر از خرید یکباره است. برای شروع به دست آوردن اعضای مشترک، باید یک جعبه اشتراک قرار دهید که مشتریان بالقوه شما بتوانند ثبت نام کنند و از خدمات یا ابزار شما استفاده کنند.

ویژگی های قدرتمند ووکامرس

ویژگی هایی که WooCommerce ارائه می دهد آن را از سایر فناوری های موجود در بازار متمایز می کند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های WooCommerce بیندازیم تا درک بهتری از چیستی آن به شما ارائه دهیم.

انسجام تجارت و محتوا:
WooCommerce که بر روی محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان ساخته شده است، تجارت و محتوا را به طور یکپارچه, منسجم می کند. از این رو، هر چیزی که نیاز دارید در یک مکان است.

ماژلار بودن: 
WooCommerce از این نظر ماژولار است که می توانید در حین کار با آن ویژگی هایی را اضافه کنید، و از آنجایی که برای کار با افزونه های مورد علاقه وردپرس شما طراحی شده است، نیازی به تغییر هیچ یک از ویژگی هایی که قبلا استفاده کرده اید, نخواهید داشت.

هر چیزی را بفروش
با استفاده از WooCommerce، می توانید هر چیزی را بفروشید، از محصولات فیزیکی گرفته تا دانلود دیجیتال، خدمات مبتنی بر اشتراک، و همچنین رزرو و قرار ملاقات.

نامحدود بودن

WooCommerce یک پلت فرم کاملا متن باز است. بنابراین می توانید فروشگاه خود را تغییر داده و سفارشی کنید تا ظاهر و احساسی را که می خواهید داشته باشد. از آنجایی که شما کنترل کامل دارید، می توانید هر تعداد محصول و کاربر را که می خواهید اضافه کنید و هر تعداد که می خواهید سفارش بگیرید.

جامعه جهانی
از ایران گرفته تا آفریقای جنوبی، کانادا تا هند، فروشگاه‌ها و توسعه‌دهندگان WooCommerce از سراسر جهان می‌آیند.

بیش از 400 افزونه رسمی
بیش از 400 افزونه رسمی WooCommerce و افزونه های متعدد، از پرداخت و ارسال تا بازاریابی و مدیریت حسابداری فروشگاه در دسترس هستند.

ابزارهای آشنا
شخصی سازی فروشگاه WooCommerce خود با استفاده از انواع اکشن ها و فیلترهایی که دقیقاً در دسترس شما هستند و همچنین نقاط پایانی یا وب هوک های سفارشی AJAX امکان پذیر است.

تم های بی شمار
یک تم سفارشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. WooCommerce به گونه‌ای طراحی شده است که با تم‌هایی که قبلاً با آن‌ها آشنا هستید و از آن‌ها لذت می‌برید، کار کند، از جمله تم‌های پیش‌فرض وردپرس و سایر تم‌های شخص ثالث محبوب مانند Astra، Divi، Hello و غیره.

وبلاگ نویسی داخلی
WooCommerce به شما این امکان را می دهد که محتوای عالی منتشر کنید و با ویژگی وبلاگ نویسی داخلی خود یک نام تجاری قوی بسازید. WooCommerce یکپارچه سازی با وردپرس را که محبوب ترین پلتفرم انتشار محتوا در جهان است، امکان پذیر می کند.

محصولات به لطف دسته ها، برچسب ها و ویژگی ها راحت تر یافت می شوند
مشتریان شما به لطف برچسب های محصول WooCommerce به راحتی می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. می‌توانید ویژگی‌هایی مانند اندازه و رنگ را برای کمک به مشتریان خود در یافتن محصولاتی که برای نیازهایشان مناسب‌تر هستند، در نظر بگیرید و تصمیمات خرید آگاهانه را اتخاذ کنند.

رتبه بندی و بررسی محصول

اگر فروشگاه آنلاین خود را در WordPress WooCommerce اجرا می کنید، افزودن برچسب “مالک تایید شده(Verified Owner)” و نظرات مشتریان به صفحات محصول شما آسان است.

برای موقعیت مکانی خود سفارشی کنید
همچنین می‌توانید واحدهای پول، زبان و اندازه‌گیری (اینچ، سانتی‌متر و موارد مشابه) را بر روی پلتفرم WooCommerce خود تنظیم کنید، همانطور که دوست دارید.

مرتب سازی و فیلتر کردن محصولات
یکی از ویژگی‌های اصلی WooCommerce این است که به مشتریان شما اجازه می‌دهد محصولات را بر اساس محبوبیت، رتبه‌بندی، جدید بودن، قیمت یا سایر ویژگی‌ها مرتب کنند تا محصول مناسب خود را سریع تر پیدا کنند.

تصاویر و گالری های نامحدود
با افزونه WooCommerce می توانید هر تعداد عکس را که می خواهید برای نمایش محصولات خود اضافه کنید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید تصاویر ویژه را برای برجسته کردن بهترین تصویر از محصولات برجسته خود در سراسر فروشگاه تنظیم کنید.

پردازش پرداخت داخلی
افزونه WooCommerce با درگاه‌های پرداخت مانند Stripe، Google Pay، و PayPal و غیره کار می‌کند. این افزونه به شما امکان می‌دهد کارت‌های اعتباری/دبیت یا سایر تراکنش‌های آنلاین را بپذیرید. همچنین می‌توانید گزینه‌هایی مانند پول نقد هنگام تحویل، پرداخت از طریق انتقال مستقیم بانکی یا چک را فعال کنید.

گزینه های حمل و نقل
می‌توانید به مشتریان خود این امکان را بدهید که سفارش خود را تحویل بگیرند، آن را در محل تحویل دهند یا آن را ارسال کنند. گزینه های موجود را بر اساس مکان مشتری محدود کنید. همچنین می‌توانید نرخ ثابت یا نرخ‌های ارسال خاص محصول را تعیین کنید، مانند هزینه‌های اضافی برای اقلام سنگین. مشتریان شما نرخ های دقیق را در صفحه پرداخت مشاهده خواهند کرد. همچنین می‌توانید برای محصولات خاص یا در مکان‌های خاصی ارسال رایگان را در فروشگاه آنلاین خود ارائه دهید. کاملا به شما بستگی دارد

حساب های مشتری و پرداخت مهمان
شما می توانید این گزینه را فراهم کنید که به مشتریان خود اجازه دهید با نام کاربری و رمز عبور انتخابی خود ثبت نام کنند یا حتی به عنوان مهمان وارد شوند تا در فروشگاه WooCommerce شما خرید کنند. مشتریان بازگشتی یک یادآوری ورود مشاهده خواهند کرد و کسانی که نمی خواهند ثبت نام کنند می توانند از گزینه پرداخت مهمان استفاده کنند.

بازپرداخت با یک کلیک
WooCommerce با مشکلات بازپرداخت به خوبی کار می کند. فرض کنید می خواهید بازپرداخت بدون دردسر را به مشتری خود ارائه دهید، می توانید آن را از داشبورد وردپرس خود مدیریت کنید.

مدیریت موجودی
WooCommerce دارای طیف گسترده ای از ویژگی های مدیریت موجودی است، از جمله ردیابی سطح موجودی، تنظیم  موجودی کالا پس از لغو سفارش، دریافت اعلان برای کالاهای روبه اتمام و بدون موجودی و موارد دیگر.

مدیریت سفارش
با WooCommerce، می‌توانید یادداشت‌هایی را به مشتریان ارسال کنید، موجودی کالا را به صورت دستی ویرایش کنید، سفارشات تکمیل شده را مدیریت کنید و کالاهای ارسالی را علامت‌گذاری کنید.

ویژگی های WooCommerce – قالب های ایمیل
اگر از WooCommerce استفاده می کنید، می توانید مشتریان را در مواقع کلیدی فرآیند خرید، مانند زمانی که خرید کرده اند یا زمانی که سفارش آنها تکمیل شده است، مطلع کنید.

مدیران فروشگاه را اضافه کنید
می‌توانید مدیران فروشگاه را اضافه کنید و به آنها دسترسی تیمی برای مدیریت سفارشات و مشاهده گزارش‌ها بدهید. برای دسترسی به ویژگی‌های WooCommerce نیازی نیست به آنها دسترسی مدیرکل وردپرس بدهید. 

ویژگی های SEO WooCommerce
WooCommerce کاملاً قابل بهینه سازی برای موتورهای جستجو و یکی از بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک برای اقدامات SEO است.

ویژگی های WooCommerce – کوپن
شما می توانید به بازدیدکنندگان خود کوپن های تخفیف ارائه دهید تا آنها را جذب کرده و به خریدار تبدیل کنید. می توانید یک تخفیف ثابت در کوپن خود یا درصد تخفیف یا سایر معاملات مانند ارسال رایگان ارائه دهید. با WooCommerce همچنین می توانید برای کل خرید یا محصولات خاص تخفیف کوپن ارائه دهید.

محصولات مرتبط
نمایش محصولات مرتبط یکی از بهترین روش های بیع متقابل است. در فروشگاه WooCommerce خود، می توانید محصولات مرتبط را در صفحات محصول، صفحات سبد خرید یا حتی صفحه سفارش کامل نمایش دهید تا مشتریان را تشویق به خرید بیشتر کنید.

محصولات مهم را در سراسر فروشگاه خود برجسته کنید
از ویجت WooCommerce برای نمایش بهترین محصولات خود در هر صفحه ای که می خواهید استفاده کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌ها یا دسته‌های خاص، محصولاتی که اخیراً مشاهده کرده‌اید و محصولات تخفیف‌خورده را در هر جایی که می‌خواهید در فروشگاه خود نمایش دهید.

گزارش – ویژگی های WooCommerce
WooCommerce برخی از قابلیت های گزارش دهی سفارشی را ارائه می دهد که می توانید برای مشاهده فروش، بازپرداخت و کوپن ها در طول زمان ایجاد کنید.

ویژگی های داشبورد ووکامرس
داشبورد وردپرس شما می تواند فروش و سفارشات و همچنین خلاصه وضعیت سریع را نشان دهد. به این ترتیب، می توانید به سرعت ببینید که فروشگاه شما چقدر خوب کار می کند.

چرا باید WooCommerce را برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید؟

  1. قیمت گذاری WooCommerce
    زمانی که یک خرده‌فروش جدید پلتفرمی را برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود انتخاب می‌کند، بودجه اغلب عامل اصلی است. پلتفرم های تجارت الکترونیک از رایگان تا صدها دلار در سال متغیر است، اما این لزوما به این معنی نیست که یک پلت فرم خوب است. بنابراین، دلیل اصلی استفاده از WooCommerce این است که یک افزونه تجارت الکترونیک کاملا رایگان است. بهترین برنامه های تجارت الکترونیک سازمانی از WooCommerce پشتیبانی می کنند. از آنجایی که این یک افزونه رایگان است، کسب و کارها و کارآفرینان نیازی به نگرانی در مورد پرداخت هزینه پشتیبانی یا خرید مجوزهای نرم افزار اختصاصی برای استفاده حداکثری از ویژگی های آن ندارند. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از برنامه‌های پرداخت شخص ثالث با WooCommerce و سایر برنامه‌های افزودنی ممکن است پولی دریافت کنند.
  1. WooCommerce یک سیستم ماژولار است
    ما همچنین باید از چارچوب ماژولار WooCommerce برای درک کامل آن قدردانی کنیم. افزونه های زیادی برای WooCommerce وجود دارد که می توانند ویژگی های آن را بهبود بخشند، درست مانند افزونه های وردپرس. از آنجایی که هزاران افزونه و تم وردپرس برای انتخاب وجود دارد، و همچنین افزونه‌های ویژه تجارت الکترونیک متعددی که به طور خاص برای WooCommerce توسعه یافته‌اند، این ماژولار بودن دو برابر برای خرده‌فروشان آنلاین سود می‌برد. این نبوغ سیستم مدولار است که پیروان اختصاصی توسعه دهندگان را به خود جذب می کند که دائماً عملکردهای جدیدی را به آن اضافه می کنند. کاربردهای یکپارچه اجازه این نوع انعطاف را نمی دهد. وقتی WooCommerce با افزونه های مناسب ترکیب شود، می تواند پلت فرم تجارت الکترونیک ایده آل برای هر تجارت الکترونیکی باشد. این افزونه ها به گسترش عملکرد در زمینه هایی مانند حمل و نقل، پرداخت ها، نحوه رسیدگی به محصولات و سایر زمینه های مرتبط کمک می کنند. WooCommerce بازار مخصوص به خود را دارد که در آن افزونه های اضافی را برای ارتقاء یک فروشگاه توسعه داده و ارائه می دهد.
  1. WooCommerce یک افزونه تجارت الکترونیک برای یک سایت وردپرسی است. وقتی صحبت از WooCommerce می شود، اغلب این بحث وجود دارد که آیا می تواند به خوبی یک برنامه تجارت الکترونیکی ساخته شده باشد زیرا برنامه اصلی آن عملکرد WooCommerce را محدود می کند. این نادرست است. در واقعیت، رابطه بین پلتفرم وردپرس و افزونه ووکامرس به طور کلی برای ووکامرس مفید است. وردپرس به دلیل تطبیق پذیری و کارایی خود محبوبیت زیادی به دست آورده است. پایه قوی یک سایت وردپرسی این است که چرا بسیاری از مشاغل آن را انتخاب می کنند. این سریع، امن و آسان برای استفاده است. ادغام WooCommerce با تم های موجود وردپرس شما به لطف سازگاری آنها بسیار آسان خواهد بود. WooCommerce با ترکیب بهترین وردپرس، یک تجربه خرید آنلاین در سطح جهانی را برای خریداران و خرده فروشان در سیستم مدیریت محتوا (CMS) ایجاد می کند.
  2. شما می توانید هر چیزی را در وب سایت WooCommerce بفروشید به زبان ساده، WooCommerce راهی برای فروش هر چیزی است. WooCommerce به دلیل انعطاف پذیری خود کار می کند. WooCommerce به شما اجازه می دهد هر چیزی را که می خواهید بفروشید. این شامل محصولات فیزیکی مانند لباس یا اسباب‌ها، محصولات دیجیتالی مانند کتاب‌های الکترونیکی، موسیقی، ابزارها یا محصولات مبتنی بر اشتراک، خدمات، قرار ملاقات‌ها و رزروها، و انواع موارد دیگر نیز می‌شود. چه در حال فروش یک محصول دیجیتالی یا یک کاتالوگ کامل از محصولات باشید، WooCommerce ترجیح داده شده ترین پلتفرم تجارت الکترونیک است درست مانند ویندوز اولین انتخاب سیستم عامل ما.
  3. جامعه توسعه دهندگان پر جنب و جوش:
    توسعه دهندگان WooCommerce قلب و روح پلتفرم هستند. هر دو WooCommerce و WordPress منبع باز هستند، خرده فروشان برای اصلاح یا اضافه کردن ویژگی های اصلی، ساخت برنامه های افزودنی جدید و ایجاد تم های سفارشی آزاد هستند. پیدا کردن توسعه دهندگانی که قادر به انجام این کار باشند برای برخی از برنامه های کمتر محبوب تجارت الکترونیک دشوار است. اگر موفق شدید یک توسعه دهنده را ردیابی کنید، برای پرداخت مبلغ هنگفتی آماده باشید. WooCommerce تعداد زیادی توسعه دهنده اختصاصی و مدیران حرفه ای دارد. مشکلی برای یافتن شخصی برای کمک به شما برای تغییراتی که می خواهید در فروشگاه WooCommerce خود ایجاد کنید، نخواهید داشت. علاوه بر این، استفاده گسترده از WooCommerce و شبکه بزرگ توسعه دهندگانی که از آن پشتیبانی می کنند به امنیت پلتفرم و همه ویژگی های آن کمک می کند.
  4. WooCommerce شامل تجزیه و تحلیل قدرتمند است:
    WooCommerce یک پلتفرم قوی است. مزایای اضافی WooCommerce شامل تجزیه و تحلیل داخلی است که می تواند به شما کمک کند درک بهتری از مشتریان خود و نحوه استفاده آنها از فروشگاه شما و محصولات آن به دست آورید. WooCommerce با مجموعه ای جامع از تجزیه و تحلیل ها از پیش نصب شده است که می توان آنها را به شیوه ای آسان و قابل درک مشاهده کرد. علاوه بر این، WooCommerce را می توان به راحتی با سرویس های تجزیه و تحلیل خارجی مانند Google Analytics با استفاده از برنامه های افزودنی ادغام کرد.
  1. WooCommerce کسب و کار شما را رشد می دهد
    هنگام انتخاب یک پلتفرم تجارت الکترونیک، مهم است که دوام دراز مدت کسب و کار خود را در نظر بگیرید. این شرکت ممکن است کوچک باشد و در حال حاضر فقط حضور آنلاین محدودی داشته باشد. با این حال، فروشگاه آنلاین شما در آینده گسترش خواهد یافت، بنابراین برنامه‌ای می‌خواهید که بتواند پیچیدگی‌های اضافی یک فروشگاه آنلاین مقیاس‌پذیر را مدیریت کند. این واقعیت که ووکامرس می‌تواند با استارت‌آپ‌های کوچک تا شرکت‌های با سابقه کار کند، یکی از مزایای فراوان آن است. این قابلیت را دارد که از چند محصول به هزاران محصول و از چند مشتری در روز به صدها خریدار در ثانیه مقیاس شود. با WooCommerce، می توانید عملکرد فروشگاه تجارت الکترونیک خود را افزایش دهید و همه چیز را با افزونه های مختلف تجارت الکترونیک به طور موثر مدیریت کنید.
  1. یک سیستم مدیریت محتوا در سطح جهانی
    همانطور که از یک برنامه تجارت الکترونیک ساخته شده بر روی CMS ترین وردپرس دنیا انتظار می رود، WooCommerce در مدیریت محتوا و سازماندهی یک پلت فرم بسیار توانمند است. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی تجارت الکترونیک اگر محتوای باکیفیت نباشد، هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. وردپرس و ووکامرس، زمانی که با هم استفاده می شوند، یک راه حل سفارشی برای مدیریت محتوا ارائه می دهند که شامل وبلاگ نویسی، توضیحات محصول، بازاریابی ایمیلی، صفحات فرود و نظرات کاربران است. افزونه های SEO مانند Yoast که با WooCommerce کار می کنند، فروش آنلاین محصولات شما را ساده می کنند.
  1. WooCommerce سریع است
    یک تجربه تجارت الکترونیک سریع و پاسخگو می تواند توسط وردپرس و ووکامرس برای فروشگاه های آنلاین، SMB (کسب و کارهای کوچک تا متوسط) یا شرکت های بزرگ ارائه شود. این یکی از ویژگی های مهم WooCommerce است. همچنین می توانید سرعت فروشگاه آنلاین خود را با ترکیب آن با میزبانی WooCommerce بهینه سازی شده و کارآ که به طور خاص برای بهینه سازی عملکرد طراحی شده است، افزایش دهید. علیرغم این واقعیت که میزبانی وب استاندارد قادر به پشتیبانی از WooCommerce است، نمی تواند سرور وب و محیط های شبکه ای را که برای یک تجربه تجارت الکترونیک پاسخگو و کم تأخیر لازم است را ارائه دهد.
  1. WooCommerce برای فروش ساخته شده است
    WooCommerce تنها برای فروش محصولات یا خدمات ساخته شده است. این دارای تمام ویژگی هایی است که یک مالک جدید تجارت الکترونیک برای راه اندازی فروشگاه خود به آن نیاز دارد. بیش از 100 درگاه پرداخت که می توانید برای پذیرش پرداخت در فروشگاه خود انتخاب کنید
  2. انواع روش های حمل و نقل WooCommerce، که هر کدام مجموعه ای از مناطق حمل و نقل و کلاس های حمل و نقل خاص خود را برای سفارشی سازی دارند.
  3. یک بک‌اند کاربرپسند برای مدیریت موجودی، بازپرداخت، مدیریت سفارش و مدیریت ایمیل، و همچنین هر چیز دیگری که برای مدیریت کارآمد فروشگاه تجارت الکترونیک خود نیاز دارید.
  4. هزاران تم رایگان و ممتاز WooCommerce که کاملاً قابل تنظیم و سازگار با موبایل هستند.
  5. اسناد با کیفیت بالا که به کسب و کارهای تجارت الکترونیک جدید کمک می کند تا راه اندازی شوند.
  1. انعطاف پذیری بی سابقه
    کسب و کارهای تجارت الکترونیک طیف گسترده ای از محصولات را به صورت آنلاین از کالاهای فیزیکی گرفته تا کالاهای دیجیتال و حتی محصولات وابسته/خارجی می فروشند. ووکامرس به همه این دلایل یک انتخاب عالی است زیرا صاحبان فروشگاه می توانند فروشگاه های ووکامرس را برای فروش هر نوع محصولی سفارشی کنند. برای سفارشی کردن آن حتی نیازی نیست یک گوروی فناوری باشید. از صفحه محصول تا صفحه تایید سفارش، کنترل کاملی بر محتوای وب سایت خود دارید. شما می توانید هر یک از آن صفحات را خودتان ویرایش کنید. و از این نظر، این یک پلت فرم بسیار انعطاف پذیر است.
  2. پردازش پرداخت داخلی
    یکی از چیزهایی که کسب‌وکارها در مورد WooCommerce از آن استقبال می‌کنند این است که تنظیم پرداخت‌ها بر روی این پلتفرم چقدر ساده است، که آن را به یک انتخاب محبوب در بین کارآفرینان تبدیل می‌کند. درگاه‌های پرداخت داخلی آن شما را قادر می‌سازد تا از طریق Stripe، Paypal، کارت‌های اعتباری از طریق انتقال بانکی، از طریق چک و حتی نقدی هنگام تحویل، پرداخت‌ها را بپذیرید.
  3. مزیت سئو
    صرف نظر از اینکه بازاریابی رسانه های اجتماعی چقدر پیشرفت کرده است، یک کانال مشتری همیشه اولین نفری است که نظر خود را بیان می کند. و این سئو (بهینه سازی موتور جستجو) است. اگر در مورد رشد یک تجارت آنلاین جدی هستید، به یک استراتژی سئو قوی نیاز دارید. هنگامی که از WooCommerce برای ساخت فروشگاه آنلاین خود استفاده می کنید، در حال حاضر در مورد سئو از بازی جلوتر هستید. وردپرس یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای بهینه‌سازی سئو است و WooCommerce روی وردپرس اجرا می‌شود و آن را نیز سئو فرندلی می‌کند. بنابراین جای تعجب نیست که همه کارشناسان حرفه ای SEO WooCommerce در مورد ویژگی های WordPress و WoocCommerce مشتاق هستند.
  1. ادغام با کمپین ها و ابزارهای بازاریابی
    اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، به نوعی از بازاریابی آنلاین با پلتفرم هایی مانند Google Analytics، Facebook، ایمیل کلاینت ها، Google Shopping و غیره لذت می برید. WooCommerce به شما امکان می دهد فروشگاه خود را به هر یک از این پلتفرم های شخص ثالث متصل کنید. یا ابزارها، به شما این امکان را می دهد که با چند کلیک، مجموعه ای از کمپین های بازاریابی را در پلتفرم های مختلف انجام دهید. همچنین امکان نظارت و گزارش تمام تلاش های بازاریابی شما وجود دارد.
  2. مرتب سازی و رتبه بندی محصولات
    یکی از راحت‌ترین جنبه‌های خرید آنلاین، سهولت مرتب‌سازی و فیلتر کردن محصولاتی است که می‌خواهید بخرید. ووکامرس به مشتریان شما این امکان را می‌دهد تا محصولات شما را بر اساس اندازه، رتبه، محبوبیت، ویژگی‌ها، قیمت یا هر چیز دیگری که به خط محصول شما مرتبط است مرتب و فیلتر کنند. این همش نیست؛ همچنین می‌توانید نظرات و رتبه‌بندی‌های مشتریان را مستقیماً در صفحات محصول با برچسب “مشتری تایید شده” نمایش دهید.

شروع کار با ووکامرس

شروع کار با ووکامرس
WooCommerce یک افزونه برای وردپرس است. بنابراین، ابتدا باید وردپرس را نصب و پیکربندی کنید. در ادامه آموزش گام به گام راه اندازی فروشگاه ووکامرس آورده شده است.

  1. هاست و نام دامنه
    اگر می خواهید فروشگاه شما برای تمام دنیا قابل دسترسی باشد، باید روی هاست وردپرس قابل اعتماد سرمایه گذاری کنید که به آن قدرت می دهد. نام دامنه شما آدرس آنلاین دائمی فروشگاه شما است، به عنوان مثال، mizocode.ir
  2. وردپرس را نصب کنید: پس از ثبت نام و خرید از بهترین ارائه دهنده هاست ووکامرس، باید وردپرس را روی وب سرور خود نصب کنید.
  3. WooCommerce را نصب کنید:
    WooCommerce یک افزونه رایگان است و می توانید آن را در فهرست افزونه های وردپرس پیدا کنید. به داشبورد وردپرس خود بروید و سپس بر روی Plugins > Add New کلیک کنید، سپس عبارت WooCommerce را جستجو کنید. برای فعال کردن WooCommerce در سایت خود، روی “Install Now” کلیک کنید و سپس روی “Activate” کلیک کنید.
  1. یک تم وردپرس سازگار با WooCommerce نصب کنید
    مرحله بعدی انتخاب بهترین تم WooCommerce سازگار با فروشگاه شما است.

سوالات متداول:

ووکامرس در ماه چقدر هزینه دارد؟

استفاده از افزونه WooCommerce رایگان است. با این حال، همچنان باید برای مواردی مانند هاست، دامنه، SSL و هر پلاگین یا افزونه اضافی که فروشگاه شما به آن نیاز داشته باشد، هزینه ماهانه پرداخت کنید.

هزینه ساخت یک وب سایت با ووکامرس چقدر است؟

این بستگی به کاری دارد که در سایت خود انجام می دهید تا آنطور که می خواهید به نظر برسد و کار کند. استفاده از افزونه WooCommerce رایگان است، اما هزینه های اضافی مانند میزبانی و امنیت در ارتباط با آن وجود دارد. تم های حرفه ای وردپرس می تواند از 0 تا 195 دلار در سال برای شما هزینه داشته باشد.

قیمت تم های پریمیوم ووکامرس چقدر است؟

برای دریافت یک تم ممتاز WooCommerce باید 60 دلار خرج کنید.

آیا استفاده از ووکامرس آسان است؟

اگر در استفاده از وردپرس راحت هستید، احتمال زیادی وجود دارد که در استفاده از WooCommerce مشکلی نداشته باشید. با این حال، برخی از مسائل ممکن است نیاز به مهارت های توسعه پیشرفته تری داشته باشند زیرا همه افزونه ها را در وب سایت خود ادغام می کنید.

آیا WooCommerce مبتنی بر ابر (کلود ژماست؟

خیر، ووکامرس مبتنی بر ابر نیست. این یک ابزار منبع باز است که به این معنی است که هر کسی می تواند آن را به صورت رایگان برای مشاغل خود دانلود کند. در فضای ابری میزبانی نخواهد شد و این شرکت مسئول به دست آوردن و حفظ زیرساخت هاست قابل اعتماد خواهد بود.

آیا ووکامرس نیاز به کدنویسی دارد؟

مانند وردپرس، ووکامرس نیازی به کدنویسی ندارد. بدون نوشتن یک خط کد، می‌توانید یک فروشگاه آنلاین کاملاً کاربردی، با قالب ها(تمها و محصولات قابل تنظیم ایجاد کنید. با این حال، برای ایجاد یک سایت سفارشی تر با ویژگی های پیشرفته، باید تغییر کد را شروع کنید. شما می توانید یک توسعه دهنده برای آن استخدام کنید.

ووکامرس می تواند چند محصول را مدیریت کند؟

ووکامرس محدودیت خاصی برای تعداد محصولاتی که می توانید بفروشید ندارد. با این حال، بسیاری از کسب و کارها گزارش می دهند که ووکامرس با افزایش تعداد محصولات، ترافیک و افزونه هایی که در سایت خود دارند، کند می شود. این امر منجر به خدمات ضعیف مشتری و فروش کمتر می شود.

تفاوت وردپرس و ووکامرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. WooCommerce یک افزونه رایگان است که برای وردپرس ساخته شده و در دسترس است. به شما امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات یا خدمات خود بسازید.

آیا ووکامرس امن است؟

حتی اگر WooCommerce امنیت کافی را برای تراکنش‌های آنلاین فراهم می‌کند، اما ممکن است امنیت کلی ووکامرس به اندازه کافی برای مقابله با تهدیدات فعلی امنیت سایبری بدون اقدامات اضافی وجود نداشته باشد.

WooCommerce SEO-friendly چیست؟

WooCommerce با کدهای SEO پسند ساخته شده است، اما دارای هیچ ویژگی داخلی SEO نیست. بهینه سازی فروشگاه ووکامرس و وردپرس با افزونه هایی مانند Yoast SEO امکان پذیر است.

آیا WooCommerce پشتیبانی 24/7 تلفن، ایمیل و چت را ارائه می دهد؟

WooCommerce پشتیبانی ایمیل برای هر محصول خریداری شده در WooCommerce.com و همچنین پشتیبانی در انجمن WordPress.org از افزونه WooCommerce رایگان ارائه می دهد.

آیا ووکامرس کارمزد تراکنش می گیرد؟

خیر، ووکامرس هیچ کمیسیونی از فروش شما دریافت نمی کند.

آیا می توانم نام دامنه خود را داشته باشم؟

در صورت موجود بودن می توانید هر نامی را که دوست دارید برای فروشگاه ووکامرس خود ثبت کنید. WooCommerce بر روی وب سرور انتخابی شما میزبانی می شود، بنابراین شما را برای ثبت نام محدود نمی کند.

آیا مشتری منطقه ای برای مدیریت حساب خود در ووکامرس دریافت می کند؟

آره! یک منطقه حساب داخلی برای مشتریان وجود دارد که بتوانند اطلاعات خود را مدیریت کنند و سفارش‌های گذشته را ببینند. به‌طور پیش‌فرض، آنها می‌توانند اطلاعات صورت‌حساب رمز عبور خود را مدیریت کنند و سفارش‌های گذشته خود را ببینند.

حساب های مشتری در ووکامرس چگونه کار می کنند؟

ووکامرس علاوه بر اینکه یک پلتفرم تجارت الکترونیک است، یک سیستم ورود و حساب مشتری را نیز اضافه می کند. هر مشتری می تواند یک حساب کاربری داشته باشد و اطلاعات خود را برای سفارش آسان در آینده در وب سایت ذخیره کند. در باطن، می‌توانید آن مشتری را ردیابی کنید و ببینید چه چیزی سفارش داده است و سایر اطلاعات مرتبط در مورد آنها. Woocommerce همچنین امکان پرداخت مهمان را فراهم می کند.

بسته شدن
WooCommerce یک پلت فرم تجارت الکترونیک سریع و قوی با رایگان ترین ویژگی ها است. به صورت اختیاری، می‌توانید عملکرد آن را با نصب افزونه‌های حق بیمه یا شخص ثالث در سایت خود افزایش دهید. به طور خلاصه، WooCommerce یک پلتفرم تجارت الکترونیک همه کاره است که سریع، ایمن، کاربرپسند و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا بتواند با کسب و کار شما رشد کند.

می توانید خودتان WooCommerce را امتحان کنید تا بفهمید چرا WooCommerce بین خرده فروشان در سراسر جهان محبوب است. شروع کار آسان است. کلیک کنید

فکر می کنید بهترین ویژگی WooCommerce چیست؟ کامنت کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات و نوشته ها